marți, 26 ianuarie 2016

Poezie de Ligia Parvulescu

Anestezie

beau
orice lichid care
mă face să semăn la faţă cu frica
surpări de fibre de colagen
zâmbet tâmp
geamul deschis
plouă
asfaltul fâșâie
ţin întregul pământ pe volan
lumea e un punct fix
în jurul căruia mă-nvârt cu viteză
încasând sub anestezie șuturi
bolborosind alcool și
adevăruri necontrolate
a venit iarna
curvele de pe mătăsari poartă cizme
se pălmuiesc peste fund
îmi invidiază mașina
ele nu știu
că-n spatele farurilor
e doar o altă femeie
cu priviri scurse
tutun și
rimel obosit
într-o noapte
o să cobor
să le dau lor toţi banii
pentru un sărut tandru
pe gâtul sleit
o să-mi destup gura
ca pe-un dop de șampanie
și cu limba înfundată în gâtlejul lor larg
o să ling
până la capăt
o s-o iau agale spre centru
cu două sticle de vodcă sub braţ –
atunci o să pot
să plâng potolit și
să îmbrăţișez toţi oamenii
ca pe niște rude vechi

și sărace



Anästhesie

ich trinke
jede Flüssigkeit,die
mich mit der Angst zu ähneln macht
Ärger mit Faser von Collagen
dummes Lächeln

das offene Fenster

es regnet
der Asphalt zischt
ich halte die ganze Erde auf den Lenkrad
die Welt ist ein fester Punkt
rundum die ich mich scwinge mit Geschwindigkeit
bekommend unter Narkose Schießerei
gemurrmeltes Alkohol
und unkontrollierte Wahrheiten.

Der Winter ist da
die Hurren von Matasari tragen Stiefel
sie schlagen sich über´s Po
sie beneiden mein Auto
sie wissen nicht
dass hinet dem Scheinwerfer
ist nur eine andere Frau
mit entwässertes Blick
Tabak und erschöpftes Wintentusche

in einer Nacht
werde ich herunterkommen
um mein ganzes Geld ihnen zu geben
für ein zäertliches Kuss
auf dem schwachen Hals
ich werde mein Mund entkorken
wie eine Flasche Proseko
und mit dem verstopften Zunge in ihren breiten Kehle
ich werde lecken
bis am Ende

ich werde langsam in Richtung Zentrum
mit zwei vodkaflachen in dem Arm gehen

dannwerde ich können
sedierned weinen und
alle Menschen umarmen
wie alte und arme
 Verwandte


                                         Iosif Roxana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu